13 Ekim 2012 Cumartesi

TAŞLAMA


            KAVUN HIRSIZI

Sen kavun hırsızı niçin intihale düştün
Zehir olsun sana bostanımda yediklerin
Eserlerimi çaldın bir garib hale düştün
Ahrette hesap sorsun arkamdan dediklerin

Nasıl kopardın da onları kökünden söktün
Temmuz ayında sen yapmıştın kötü bir yağma
Yoksa o pis nefretini bostana mı döktün
Ruhunu teslim et kendi tabutuna sığma

Nasıl yetiştirdim onları düşündün mü sen
Çalıp çırpmayı ibadet sayarsın ne garib
İnsanca isteseydin kavun vermez miydim ben
Neylesin senin bu haline en iyi tabib

Bilmez misin yaptığın hırsızlık ne ayıp suç
Sanmayasın ki bu hırsızlık yanına kalır
Benden et isteseydin de ben kesmez miydim koç
Yediğin kavunlar yakında burnundan gelir

Allah ıslah etsin sen gibi hoyrat elleri
Bu seneden sonra ki hayallerin sekecek
Kırılsın kavunuma değen memat elleri
Müteakib sene Alper nah kavun ekecek





çapraz kafiye örgüsü ile daha önce bir taşlama okumuş muydunuz ? .:) ilk bend ve son bend kelime şeklinde redif içeriyor..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder